Din Kurv

Boost Din Fordøjelse På 21 Dage (udpluk)


af Gitte Høj Jørgensen

Acaibærret imponerer mig. Simpelthen fordi der er så super mange gode ting at hente ved at spise det. Først og fremmest er acai fyldt med 10 til 30 gange så mange antioxidanter som for eksempel røde druer, granatæbler og blåbær. Derudover indeholder bærret omega-3 og -9 samt forskellige antioxidanter som flavonoider, polyfenoler og phyto-kemiske stoffer. 

Når der er inflammation i tarmene, er det med til at skabe oxidativ stress i kroppen. Ved oxidativ stress går de frie radikaler til angreb på vores celler og skader og derved vores organer og kroppen generelt. For at skabe en modreaktion har vi brug for antioxidanter, og det er her acai kommer ind i billedet. Antioxidanterne bekæmper nemlig inflammation i kroppen. 

Acai kan tages i pulverform og i kapsler, eller man kan købe dem frosne og blende dem i smoothies. Men der er stor forskel på kvaliteten af de forskelige acaiprodukter på markedet, så vær kritisk. Jeg anbefaler pulveret fra acaiacai®...

 

 

ACAI OG FORDØJELSEN

Acai indeholder fibre, rigtigt mange endda, som er med til at stimulere fordøjelsen og styrke tarmsystemet. 
Acai understøtter kroppens evne til at skille sig af med affaldstoffer og stimulerer tarmene. Det er med til at booste vores immunforsvar og beskytte os mod infektioner. 

Fordi Acai indeholder masser af antioxidanter, er det med til at bekæmpe inflammation i tramene. 

En synergi af fedtsyrer, kostfibre og phytosteroler i acai er med til at holde fordøjelsessystemet sundt. 

 


Skriv en kommentar


Bemærk, at vi moderer alle kommentarer, inden de vises på siden.