Træning

Kom i god form uden fitnessabonnement

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Går du og drømmer om endelig at komme i dit livs bedste form? Det kan lade sig gøre for alle – også for dig. Mange mennesker sværger til at gå i fitness flere gange om ugen. Selvom man kan prøve at finde nogle tilbud, kan man ikke komme udenom, at det er en ekstra udgiftspost at skulle betale for et fitnessabonnement hver måned.

Her kan du læse, hvordan du sagtens kan komme i form uden at træne i fitnesscenter og på sigt spare mange penge.

Udnyt byens gratis træningsmuligheder

Hvis du gerne vil tabe dig, er det en god idé at begynde at løbe. Hvis du allerede har nogle træningssko og noget træningstøj, er det en fuldstændig gratis måde at komme i gang med at træne på. Lav dine egne løberuter i byen og byens parker.

Der findes mange apps, hvor du kan tracke dine løbeture og din udvikling. En rigtig god idé er at undersøge de steder, særligt omkring parkerne, hvor man har anlagt små træningsområder med forskellige redskaber, hvor man kan træne alle kroppens muskler – helt gratis.

Gå en tur med dine venner

Hvis træning og løb ikke lige er noget for dig endnu, kan du også bare starte med at gå nogle ture. Al slags motion er bedre end ingen motion. Med en rask gåtur forbrænder man faktisk omkring 300 kalorier, hvilket kan mærkes i det daglige indtag.

Lav nogle faste aftaler om at gå ture med en ven, så det er hyggeligere og gåturen føles hurtigere. I kan gå ture rundt omkring i byen eller tage toget et par stop inden for at komme nye steder hen. I kan selvfølgelig også tage på cykelture, hvis I er mere til det.

Investér i én træningsmaskine

Du kan også vælge at investere i en træningsmaskine, som du har plads til derhjemme. Så kan du, helt optimalt, kombinere gåture, løbeture og træning. På den måde går du heller ikke død i nogen af tingene. Det er rigtig godt med afveksling i dine motionsvaner.

Du kan for eksempel købe en romaskine. Det gode ved en romaskine er nemlig, at du her får trænet hele kroppen: baller, arme, ben og ryg. Det er både styrke- og konditionstræning. Et andet godt bud på en træningsmaskine, du kan investere i til hjemmet, er en motionscykel, som også giver god træning for hele kroppen. En træningsmaskine koster selvfølgelig lidt, men i modsætning til fitnessabonnementet, er det en engangsinvestering.

Kost er lige så vigtig som træning

Ud over de ovenstående motionsråd, bør du også være opmærksom på din kost. Hvis man skal tabe sig og komme i form, er kost lige så vigtigt som motionen.

Sørg for at få godt med protein, mættet fedt og gode kulhydrater fra fuldkornsprodukter. Drik også cirka 2 liter vand om dagen – mere, hvis du motionerer meget – og få rigeligt med søvn. Sund kost og god nattesøvn styrker din forbrænding og giver dig den energi, du har brug for til at komme i form.

Write A Comment